Trädgårdsdrömmar...

Vi hann med en hel del denna fina majdag.
Studsmattan har kommit upp, utemöblerna är framme och gräset är klippt - igen.
Vårbruket tar fart nu i trädgården. Idag ska jag förkultivera mina dahlior
och plantera en New Dawn klängros och en klätterhortensia i vår nya portal.

image105

Humle och klätterros i den 2 år gamla portalen.

image106

Blom i plommonträdet och mina bekväma planteringslådor.
Har länge tänkt olja dem i teakfärg, men det har inte blivit av än!

image107

Nya portalen.
Här ska hallon, körsbärsträdet, klätterros och klätterhortensia trivas och klängas.
Återkommer med blommande bilder, förhoppningsvis.

image109

En del av trädgården.

Kommentarer
Postat av: jessica

Tack själv för besöket. Jag tyckte det var underbart att träffas. Hur många timmar pratade vi egentligen?, ändå har jag kommit på typ 100 grejjer till som jag velat fråga osv ; )... vi får helt enkelt ses snart igen! Jag är väldigt nyfiken på din fina altan, kan tänka mig att provsitta den med en kopp kaffe hahaha. Oj vilken fin tapet hon valt! Den tror jag hon blir jättenöjd med ett bra tag, den är liksom lite vuxen...lite stor tjej...glömde fråga efter ditt mobilnummer och kolade på eniro det finns
2 i ditt namn vilket har du? med 3 eller 0 ? jag antar att stor t har det andra ; )

2008-05-11 @ 20:42:07
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: Annika själv

Ja det var gôrroligt att träffas. Jag kom också på 100 saker jag skulle ha sagt, men sen kändes det som att vi träffas snart igen :)... Klart vi ska dricka kaffe, kanske tom i syrenbersån! Jag vågar nästan inte säga det men Handyman tapetserar det nere, och har skurit de flesta våderna fel! Han måste beställa mer tapet! Han är inte "handy" just nu. Han är "man". Mitt tel nr är det med 070. Kram.

2008-05-11 @ 22:03:49
URL: http://tottomolino.blogg.se
Postat av: malin

Vad härligt det är att se din trädgård, jag blir avundsjuk... Hos oss är det bara trist gräsmatta, utfylld med stora gropar och lera fläckar:(
Fin tapet i T:s rum, jag skulle kunna tänka mig den själv, hmmm... Kram

2008-05-12 @ 07:33:40
Postat av: jessica

å syrenberså, det vill jag oxå ha!!!!!

2008-05-12 @ 11:07:12
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: Annika själv

Malin: Jag har också lergropar! ;)
Jessica: Jag har kämpat hårt med bersån, den är flera år, men är ändå inte fin hela vägen runt...

2008-05-12 @ 17:37:42
URL: http://tottomolino.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej!
Vilken fin trädgård du har. Själv håller jag precis på att göra iordning min... Stora ambitioner, men jag tar ett steg i taget!
Kram Camilla

2008-05-12 @ 19:04:07
URL: http://www.graadskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0