Jag vill ha lugn och ro...

Somnade en stund på soffan, kanske 5 minuter.
Stor T sitter vid bordet, 1 meter från mig och skriker högt MAMMA!
Jag vaknar med hjärtklappning. Hon blev sur för att jag inte svarade på en engelskglosa.
Okej. Jag förstår att hon vill ha hjälp, men man gör väl inte så?

Sedan fick jag höra av lill T, att allt är mitt fel.
Mitt fel att morfar inte åker 1,5 mil extra för att lämna en rallytidning.
Mitt fel att Bolibompa redan har börjat.

Barn är egoister. Utpräglade egoister.
Jag kan lugnt påstå att jag lever för min familj och barnen. Kanske ligger felet just där.
Om man lever lite mer för sin egen skull och är lite mer egoist.
Då är det ingen som tar illa upp om man somnar 5 minuter.

Idag har jag tänkt mig till Maldiverna och Paris och kanske till en koja i skogen...

Här sitter jag på en balkong på Sicilien och äter parmesanost, oliver, salami och dricker rött vin.
Jag kan packa med en gång och åka tillbaka dit.
Nemas Problemas!
image6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0