Avgashaveri...

Åkte från jobbet igår, när det plötsligt smällde till och började skrapa.
Det låter som avgasröret skrapar i asfalten tänkte jag och körde lite till.
Lite till, tills jag kom till en parkeringsficka. Jodå, avgasröret låg på backen.

Ringde först min far, men han var i lackeringsboxen. Tänkte först att jag kunde binda upp det själv,
för fästet var av. Ringde sen en arbetskamrat. Han kom till undsättning och krokade loss avgasröret.

Det hörs när jag kommer med bilen, om man säger så...

Här i stugan har vi alltid kört med Volvo.
Tillsammans har vi haft 6 olika Volvo på 13 år!
Jag har varit nöjd med våra bilar, det har varit riktiga bilar om man säger så.

Men i februari köper vi en V70. Det ska bli kul med lite, för oss, ny komfort.
För visst har man slitit ont med de gamla bilarna stundtals...

Klicka för större bild!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0