Extreme verandamakeover...

De som känner mig, vet att jag avskyr min fula veranda på norrsidan.
Helst skulle jag vilja elda upp den, eller kanske gå bärsärk på den en dålig dag.

Det ska bli en gammeldags glasveranda där. Men inte än. 
Mamma var här och vi skurade och inredde lite på verandan och vips blev det mycket trevligare.
Vi virade tyg runt de fula pelarna och spikade fast lite spetstyg.
Jag använde sånt jag har, men ska få låna vita rottingmöbler av mamma.
Nu står jag ut en stund till med verandan.
Och sällskapet var så inspirerande och trevligt!

En liten tjuvtitt.

image110

Som ni ser bor jag i mexitegelhus.
Har försökt övertyga Handyman att klä in teglet med skiffer eller panel,
men jag fick en du-kan-inte-vara-klok-på-en-fläck-blick!
Vet inte hur jag ska få igenom det faktiskt.



Kommentarer
Postat av: Annika

Såg på håll ditt vita tyg när T hämtades, Snygg kula o kruka. Försök att inte gå bärsärk nu, Du klarar allt av verandan ett tag till..
Fjäsk,Fjäsk o åter fjäsk så ska du se att du får som du vill. HiHi
Har du tinat upp?? Akta bara så du inte får nackspärr!!!!
Grannen

2008-05-14 @ 20:19:19
Postat av: Annika själv

Tyget såg kanske lite tokigt ut utifrån, men det är mysigt inifrån. Kulan och en dam på pinne fick vi när vi gifte oss. Var bara tvungen att köpa krukan när jag fick syn på den. Du det blev kallt på fotbollen!

2008-05-14 @ 20:55:30
URL: http://tottomolino.blogg.se
Postat av: malin

Jag är övertygad om att verandan blev jättefin/mysig.
Klä in huset!!??!! Hmm, jag säger bara- målade golvlister...;)

2008-05-15 @ 06:53:07
Postat av: jess

haha klä in huset, jag förstår precis men jag tänkte bara på hur min lille arbetsskygge gubbe skulle klara ett sånt renoveringsprojekt. Han håller på att ramla av pinnen pg av soffbytet, som troligen måste ligga på remiss ngt år så han får vänja sig.......Altanen ser hur mysig ut som helst. Bra ide med tyget förresten.

2008-05-15 @ 07:52:34
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: jess

när har du tid med en veranda/bersåkaffe?

2008-05-15 @ 07:53:54
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: Annika själv

Hmmm...
Malin: Jag vill inte höra om några golvlister!
Jessica: Vi har mycket på "schemat" just nu, men 6 juni kanske? Jag är upptagen varje fredag fram till semestern...Om vi ska träffas på en fredag då förstås.

2008-05-15 @ 16:34:36
URL: http://tottomolino.blogg.se
Postat av: a home far away

Hej jag är här inne för första gången och jag vill bara lämna ett livet fotspår efter mig och säga att du har en jättemysig blogg!

Kram från Singapore

2008-05-15 @ 16:39:30
URL: http://vitaanglar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0