Snooze... Vilket jäkla påfund.

Som det stora Seinfeldt-fan jag är, missar jag sällan ens repriserna.
Ibland har jag liksom upplevt precis det de gör i serien. Lite sjukt. För det mesta är ju ytterligheter!
Men nu pratade de om snoozeknappen på väckarklockan. Jag är en riktig snoozare!
Jag bör gå upp klockan 5.15, därför har jag ju väckarklockan på just 5.15. Men när morgonen infinner sig och klockan börjar ringa, börjar jag snooza. Resultatet blir att jag går upp 20-25 minuter senare!
Sedär, det börjar redan på morgonen. Man börjar med att misslyckas.
Misslyckas med att gå upp i tid.

Jag ska börja mitt nya liv. Jag ska gå upp i tid.
Hela dagen förändras av 20 minuters mindre, och dessutom dålig sömn på morgonen.
Man blir piggare om man går upp direkt och man prioriterar sin tid rätt.
För vi har alla lika mycket tid. Vi bara prioriterar den olika.

Imorgon sätter jag som vanligt klockan på 5.15, och går upp!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0