Mina barn och andras ungar...

Våra barn har alltid lagt sig tidigt. Med det menar jag efter Bolibompa.
Det är till att vara bortskämda som föräldrar! Däremot har de ju alltid gått upp tidigt på morgonen också,
vid 6-tiden, till våra ibland övernattande barnlösa vänners förtret.

Nu har vi barnen uppe lite längre på kvällen och sovandes liiite längre på morgonen.
Nu har de barnlösa vännerna däremot fått barn, som faktiskt också vill upp på morgonen.
Vi brukar gå upp med dem, så föräldrarna kan sova lite till.
Vi får vårt straff nu, brukar min kompis J. säga. Jo, nog är det så....

Men om straffet är att gosa med en pyjamaskille på 3 år, så är det ett himla mysigt straff.
Jag vill aldrig glömma min lilla Tultemora och min lille Tottomolino i sparkpyjamisar!
Nu växer de så att det knakar och blir långa och gängliga.

Eftersom jag inte funnit Pippis Krummilurpiller till mina barn än,
så spanar jag in lite sköna nattdressar till mina vänners ungar...


Jag anar ugglor i mossen.

Ha det gôtt!

Kommentarer
Postat av: malin

Hej vännen!
Vilken mysig blogg. kommer nog att titta in då och då. Kram Malin

2008-01-23 @ 18:24:56
URL: http://app.blogg.se/ping/13316756

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0