Jag jobbar som materialförsörjare, egentligen...

Idag har jag haft sanslöst roligt på jobbet. Det är inte alla dagar man tycker det.
Jag och min kollega L skulle åka med returplast (!) till återvinningscentralen. Jättekul. Hmm...
Vi lastar in ca 40 stora säckar med plast i den lilla lastbilen på jobbet.
Kapellet tutade ut, nästan sådär olagligt. Sedan bar det iväg.

När vi kom fram skulle vi lasta av säckarna.
L körde ut - i ett träsk! Ja, det kändes så ialla fall.
Jag såg övre kanten på framdäcket, resten var under vatten. L slirade och slirade för allt han förmådde.
"-Det här ska allt gå bra ser du"... Och värre blev det. Det var halt som attan.
Jag skrattade och skrattade så L tänkte att, nu dör Annika!
L gick ur bilen, lämnade ratten till mig, och la under en liten planka (!) bakom bakhjulet.
"-Nu kan du backa", sa han sådär hoppfullt.
Jag skrattade och slirade om vartannat, medan L la under ytterligare en liten, liten planka.
Lik förbaskat satt lastbilen fast och då undrade L om vi kanske skulle ta och sanda lite vid bakhjulen!
Sure, tänkte jag och fortsatte att asgarva.
Tillslut kom några som jobbar där fram till oss och erbjöd sin hjälp.
Då hade de haft en rolig stund ganska länge också. Vi blev dragna ur träsket med en grävmaskin!
Det var längesedan jag skrattade så mycket faktiskt.

Man kan ju undra vad jag jobbar med.
Sopgubbe sa L idag. Vi är företagets nya sopgubbar!

Sopgubbe

Kommentarer
Postat av: jessica

jag minns en annan skrattincident! Minns du när brorsan undrade om vi gillade bröderna Djup???

2008-02-05 @ 10:44:21
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: Annika

Ja! Stackars krake! Vi pratade väl om att vi gillade Europe? Ååh...så synd...Vi har haft väldigt mycket roligt!

2008-02-05 @ 18:07:34
URL: http://tottomolino.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0