Det fina gamla huset, Berget...

Har varit hos min vän M på mysbesök. Vi har varit kompisar i 32 år!
M och hennes sambo köpte ett 1800-tals hus utan avlopp och vatten förra året.
De har jobbat hårt och det börjar bli jättefint.

Man blir så inspirerad av att vara där.
Visar några bilder från huset.

Nedan; Berget.

image92

Nedan; gamla stegar mot dassväggen. De väntar på klättertagetes...

image84

Nedan; vagnen var fint pyntad under vintern...

image85

Nedan; den gamla tapeten i en ram, uppsätt på ny medaljongtapet.

image86

Nedan; en av kakelugnarna...

image87

Nedan; spiskåpan i köket...

image88

Nedan; vedspisen i köket (under renovering)...

image89

Nedan; fin skänk i badrummet...

image90

Hmm... Det är så mysigt...
Tack M, för att jag fick dela med mig av ert fina hus...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag delar gärna med mig av mitt/vårt drömhus! Roligt att se det här på din blogg, får en annan "bild". Man blir lätt trött på alltihop när man är mitt i renovering... Kraaaam M

2008-04-23 @ 21:08:28
Postat av: jessica

är det M som du bott granne med? född 76? isåfall hej på dej M från mej! Fint och jättemysigt hus.

2008-04-28 @ 10:06:34
URL: http://emmelinnis.blogg.se
Postat av: malin

Hej J! Ja, d är jag, den gamla grannen. Kul att du gillar bilderna från huset :) Ha d bra kram M

2008-04-28 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0